در پاسخ به این پرسش به چند نکته توجه فرمایید:
1- معنای و علی الارواح التی حلت بفنائک این است: و سلام بر روح هایی که در آستانه تو فرو آمد.
2- حقیقت انسان روح او و شرافتش به روح او است. در این فراز از زیارت عاشورا بیان شده که روح شهدای کربلا در آستانه رفیع سالار شهیدان فرود آمد و این عبارت کنایه از فدا شدن شهیدان کربلا در پیشگاه با عظمت سرور و سالار شهیدان است و بیانگر تسلیم بودن آن شهیدان والا مقام در برابر خواست و اراده امام و مولای خود است که عین تسلیم بودن در برابر اراده و خواست الهی است.
3- شاید از تعبیر ارواح بتوان استفاده کرد که آن شهیدان سرافراز همه وجوشان روح پاک و مطهر بود به گونه ای که گویا جسم و بدنی نداشتند و سراسر روحانیت و معنویت بودند.
3- اگر به جای ارواح در عبارت فوق ابدان و یا انفس ذکر می شد در بر دارنده نکته و پیام مذکور نبود زیرا ابدان شرافت ارواح را ندارد و نیز انفس هر چند به معنای روح هم به کار می رود ولی گاهی به معنای شخص و فرد هم به کار می رود و استعمال آن منحصر در روح نیست.
منبع: پرسمان دانشجويي
- سر مبارك امام حسين(ع) همراه بدن ايشان به خاك سپرده شده يا جاي ديگر و نيز ياران باوفاي او به چه صورت است؟
- حضرت زينب(س) چگونه و در كجا چشم از جهان فرو بست؟
- آيا بدين صورت لعن كردن اولي و دومي و سومي در زيارت عاشورا برخلاف وحدت شيعه و سني نيست؟
- اگر بخواهم به زيارت کربلا نايل شوم، براي آمادگي و بهره مند شدن هر چه بيشتر چه کتابهايي مطالعه کنم تا با ديد عميق به زيارت نایل شوم؟
- دلايل عملياتهاي تروريستي عليه شيعيان توسط گروهاي ضد شيعه چيست؟ آيا تا كنون با اين افراد در خصوص انگيزه اين اعمال پرسش و تحقيقي شده است؟ در مورد ما شيعيان چه فكري مي كنند؟
.
نظرات
فید خبری نظرات این مطلب