1. ابن عبّاس: لعن رسول اللّه صلىاللهعليهوآله زوّارات القبور؛ ابن عباس: رسول خدا صلىاللهعليهوآله زنانى را كه به زيارت قبور مىرفتند، نفرين مىكرد.
2ـ الإمام الصادق عليهالسلام ـ في بيان سيرة فاطمة الزهراء عليهاالسلام ـ: تأتي قبور الشهداء في كلّ جمعة مرّتين الاثنين و الخميس؛ امام صادق عليهالسلام ـ در بيان سيره فاطمة زهرا عليهاالسلام ـ: آن حضرت هر هفته دو بار دوشنبه و پنجشنبه به زيارت قبور شهداى احد مىآمد. لطفا براي من توضيح بدهيد، چطور تضاد بين احاديث بالا را براي خودم و ديگران رفع كنم؟!
در پاسخ به چند نکته توجه نمایید:
1. موضوع تعارض در جایی مطرح است که اعتبار و حجیت هر دو روایت مورد نظر ثابت شده و مسلم باشد.
2. اعتبار روایت اهل سنت و روایت شیعه با توجه به ملاک های هر کدام باید مورد برسی قرار گیرد و موضوع تعارض را باید در محدوده فقه و عقاید شیعه مورد بحث قرار داد و نمی توان گفت میان روایتی از اهل سنت و روایتی از شیعه تعارض وجود دارد مگر آن که آن روایت عامی از نظر فقه شیعه و ملاک های رجالی و روایی آن مورد قبول باشد.
3. روایت منع پیامبر از زیارت قبور توسط زنان از نظر فقه شیعه و عقاید آن مورد قبول نمی باشد بلکه بر عکس زیارت قبور توسط زنان امری بوده که مکرر در زمان خود پیامبر اتفاق افتاده است و آن حضرت از آن منعی نکرده است و بهترین دلیل بر جواز آن همان زیارت قبور شهدای احد وحضرت حمزه(ع) می باشد .
4- روایت نفرین و منع پیامبر از زیارت قبور هم از نظر سندی و هم از نظر دلالتی از نظر شیعه مورد اشکال است که در کتاب هایی که در رد وهابیت نوشته شده مانند آیین وهابیت آیه الله سبحانی به روشنی بیان شده است.
منبع: پرسمان دانشجويي
- با توجه به اين كه معصوم عليه السلام از چگونگي شهادت خود كاملا آگاه است چرا بر اساس آيه قرآن كه مي فرمايد خود را به هلاكت نيندازيد از كشته شدن خود جلوگيري نمي نمايد؟
- دلايل عملياتهاي تروريستي عليه شيعيان توسط گروهاي ضد شيعه چيست؟ آيا تا كنون با اين افراد در خصوص انگيزه اين اعمال پرسش و تحقيقي شده است؟ در مورد ما شيعيان چه فكري مي كنند؟
- احكام و آداب زيارت
- اعتقاد به رجعت
- ارتباط آيه 5 سوره حمد با توسل به ائمه(ع) چيست؟