• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    زیارت پرسش و پاسخ چهار رکن اصلی هرعملی درکلام امام صادق
     
     
     
     

    چهار رکن اصلی هرعملی درکلام امام صادق

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش شمسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج به کربلای معلی، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حرم ابوالفضل العباس(ع) در سخنانی گفت: معمولا انسان به دنبال آن است تا رمز موفقیت اطرافیان خود را بیابد و خود آن را بکار بندد و به موفقیت برسد.
    وی افزود: این امری طبیعی است؛ زیرا انسان فطرتا کمال جو است، این خداوند متعال در انسان نهادینه کرده است و از آنجایی که نهایت کمال خداوند متعال است، پس انسان به دنبال خداست، اما برخی اوقات راه گم می کند.
    حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: شخصی خدمت ایشان می رسد و سؤال می کند که شما کار خود را بر چه مبنایی نهاده اید که اینگونه موفق شده اید ـ امام صادق(ع) در آن عصر با تربیت حدود 4هزار شاگرد فعالیت بزرگی را به انجام رساند که این برای شخص سؤال کنند موجب شگفتی بود ـ امام صادق(ع) فرموند: «علی اربع اشیاء».
    اين نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صادق آل محمد(ص) نخستين مبنا را اینگونه تبیین فرمودند:«دانستم کار مرا دیگری انجام نمی دهد، پس مجاهده کردم» متأُسفانه از عیوب ما شرقی ها این است که کاری که به ما محول شده است را جدی نگرفته و دنبال رفع تکلیف هستیم در حالی که مؤمن هر کاری را که به او محل کنند در بهترین نحو به انجام می رساند.
    این مقام مسئول بند دوم این حدیث را اینگونه بیان کرد: امام(ع) فرمودند: «دانستم روزی مرا کس دیگری نمی خورد پس مطمئن شدم» روزی به دست خداست با دزدی کلاه برداری نمی توان به رزق وسیع دست یافت هر چه قسمت باشد همان می رسد، شما موظف هستی کاری را که به عهده داری درست انجام دهی نتیجه و حاصل به عهده خداست.
    وی گفت: بنده سوم این حدیث این مطلب است که «دانستم خداوند متعال از من مطلع است پس حیا کردم» اگر واقعا ایمان داشته باشم که اعمال من در محضر خداوند متعال عیان است هر کاری را انجام نمی دهم، نه تنها خدا بلکه رسول خدا(ص) و امام معصوم(ع) نیز این اعمال را می بینند.
    حجت الاسلام آقاتهرانی در پایان گفت: فراز آخر این حدیث این عبارت است: «دانستم سرآخر کار من مرگ است پس خودم را برایش اماده کردم»
    در پایان این جلسه نیز مراسم نوحه سرایی توسط علی اصغر حیدری، مداح بعثه مقام معظم رهبری در عراق برپا شد.
    شنبه 91/6/18