• امروز سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه آغاز اعزام كاروان هاي زيارتي زائران ايراني به عتبات عاليات
     
     
     
     

    آغاز اعزام كاروان هاي زيارتي زائران ايراني به عتبات عاليات

    نامه الکترونیک چاپ

    همزمان با پايان يافتن مراسم اربعين حسيني و بازگشت زائران به ميهن اسلامي، عمليات اعزام كارواني زائران ايراني به عتبات عاليات از امروز آغاز شد

     

    مرتضي نصراللهي، مدیر ستاد عملیات شرکت شمسا در عراق از آغاز اعزام دوره جديد زائران ايراني در قالب كاروان هاي زيارتي به عتبات عاليات خبر داد.

    وي افزود: امروز 38 كاروان جهت زيارت مرقد مطهر ائمه اطهار عليهم السلام مدفون در عراق، به عتبات عاليات سفر مي كنند كه از اين تعداد 8 كاروان به صورت زميني و 30 كاروان به صورت هوايي انجام مي گيرد.

    نصراللهي خاطر نشان كرد: 11 كاروان از زائران ايراني از طريق فرودگاه بغداد، 19 كاروان از طريق فرودگاه نجف، يك كاروان از طريق مرز شلمچه و 7 كاروان از طريق مرز مهران به عراق سفر مي كنند.

    وي طول سفر زائران را 7 روز دانست و ادامه داد: براساس برنامه ريزي انجام شده، زائراني كه از فرودگاه بغداد وارد عراق مي شوند يك روز را در كاظمين و سامرا خواهند بود و سه روز در نجف و سه روز در كربلا حضور دارند و از فرودگاه نجف به ايران باز مي گردند؛ اما كاروان هاي كه از فرودگاه نجف وارد عراق مي شوند سه روز را در نجف، سه روز در كربلا و يك روز را در كاظمين و سامرا خواهند بود و از طريق فرودگاه بغداد به ايران باز مي گردند.

    مدیر ستاد عملیات شرکت شمسا در عراق، اظهار داشت: در حال حاضر همه هتل هاي زائران ايراني در شهرهاي كربلاي معلا و نجف اشرف مورد بازديد مديران قرار گرفته و آماده پذيرايي از زائران است، همچنين آشپزخانه هاي مركزي در عتبات فعاليت خود را دوباره از سر گرفته است و مديران ثابت نيز در هتل ها مستقر شده اند.

    وي يادآور شد: در حال حاضر سفر به شهر سامرا براي كاروان هاي هوايي پيش بيني شده است و كاروان هاي زميني در صورت درخواست و پرداخت هزينه هاي سفر به اين شهر اعزام مي شوند.