• امروز سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه افزايش ظرفيت پذيرش روزانه 100 كاروان‌ ايراني به مناسبت عرفه
     
     
     
     

    افزايش ظرفيت پذيرش روزانه 100 كاروان‌ ايراني به مناسبت عرفه

    نامه الکترونیک چاپ

    هر روز تا آخر هفته، 100 كاروان به ظرفيت پذيرش كاروان‌هاي ايراني در عراق افزوده شده و در اين راستا علاوه بر هتل‌هاي قبلي با 39 هتل جديد در نجف و كربلا قرارداد منعقد شده است.

    جلسه هماهنگي مسئولان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و ستاد عمليات شرکت شمسا در آستانه عرفه حسيني برگزار شد و تمام متصديان امور، اعم از حراست، بازرسي، اسكان، تغذيه، حمل و نقل، پزشكي، امداد و نجات و ... در آن شركت كردند كه خلاصه‌اي از بحث‌ها و هماهنگي‌ها در اين گزارش منعكس شده است.

    * تاكنون بيش از 20 جلسه براي برگزاري مراسم عرفه در عراق برگزار و گروه‌ها و برنامه‌ها مشخص شده است. با اين هماهنگي‌ها، ستاد عمليات شمسا و سازمان حج و زيارت آماده برگزاري مراسم هستند.
    * آمادگي پذيرش 70 كاروان از كاروان‌هاي عبوري براي حضور در كربلا وجود دارد. اين كاروان‌ها از نجف به كربلا مي‌آيند و در ستون 1212 پذيرايي مي‌شوند.
    * در نجف اشرف، 4 نقطه براي انتقال زائرين به مسجد كوفه پيش‌بيني شده كه اين انتقال از ساعت 14:30 دقيقه آغاز مي‌شود و ساعت 16 خاتمه مي‌يابد. عمليات بازگشت زائران از مسجد كوفه به نجف نيز بلافاصله بعد از پايان دعاي عرفه و از ساعت 18:30 شروع خواهد شد. هماهنگي‌هاي لازم براي اين امر با رئيس پليس نجف و عتبه حضرت مسلم عليه‌السلام انجام شده است.
    * كاروان‌هايي كه طبق برنامه بايد از كربلا خارج شوند، در سامرا، دعاي عرفه را خواهند خواند.
    * پكيج عرفه از روز شنبه 4 شهريور آغاز شده و تا بعد از عرفه ادامه دارد.
    * 25 هتل با ظرفيت 64 كاروان در نجف اشرف اضافه شده است.
    * 14 هتل با ظرفيت 51 كاروان در كربلاي معلي اضافه شده است كه اين هتل‌ها از روز 6 شهريور در اختيار زائران ايراني خواهد بود.
    * سرويس عتبه براي آمد و شد زائران ايراني كه در هتل‌هاي دورتر مستقر هستند، به‌كارگيري خواهد شد.
    * زائراني كه در نجف، در هتل‌هاي دورتر استقرار دارند، در كربلا از هتل‌هاي نزديك حرم مقيم مي‌شوند و برعكس.
    * ورودي‌هاي روز قبل عرفه كه از بغداد وارد مي‌شوند، بلافاصله به سامرا مي‌روند و فوراً به سمت كربلا حركت مي‌كنند تا كربلا را در روز عرفه درك كنند.
    * از روز هفتم تا دوازدهم شهريور، 4 پايگاه امدادي و 6 گروه سيار پزشكي به مناسبت عرفه در شهرهاي زيارتي عراق فعال مي‌شود.
    * براي امنيت زائران با تيم‌هاي مختلف امنيتي كشور ميزبان گفت‌وگو و اعلام همكاري شده است. بنابراين درباره تأمين امنيت هموطنان در روز عرفه، مشكلي وجود ندارد.

    در اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با تأكيد بر برخوردهاي كريمانه گفت: عرفه، فرصت خوبي براي خدمات‌رساني مخلصانه به زائران عزيز ايراني است. بنابراين، با حسن خلق و رفتار مهربانانه مشكلات را برطرف كنيد.
    مصوبات اين جلسه كه بيش از 2 ساعت و نيم به طول انجاميد، از ابتداي اين هفته عملياتي شده است.