• امروز جمعه 14 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه جشن دهه فجر در كربلاي معلا برگزار شد
     
     
     
     

    جشن دهه فجر در كربلاي معلا برگزار شد

    نامه الکترونیک چاپ

    همزمان با دهه فجر وسالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران جشن با شكوهي با حضور شخصيت‌هاي ديني، فرهنگي و دانشگاهي از سوي بعثهِ مقام معظم رهبري در هتل جواهر كربلاي معلي برگزار شد

     

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا همزمان با دهه فجر و در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در هتل جواهر كربلاي معلي با حضور كاركنان بعثه مقام معظم رهبري در عراق، دفتر سازمان حج و زيارت و ستاد عمليات عتبات عاليات برگزار شد.

    در اين همايش ميرمسعود حسينيان، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، مصطفي قاسمي، مسوول دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در عراق، طعيمه غلامي، مدیر ستاد عملیات شركت شمسا در عراق حضور داشتند.

    حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در اين مراسم با اشاره به آيه ۵ سوره ابراهيم اظهار داشت: خداوند متعال در اين آيه مي‌فرمايد؛ «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ» يعني ما موسي را ما موسى را با آيات خود فرستاديم و به او فرمان داديم كه قوم خودت را از ظلمات به سوى نور بيرون آر.

    وي با اشاره به تفسير اين آيه خاطرنشان كرد: در اين آيه به يكى از نمونه‏هاى ارسال پيامبران در مقابل طاغوت‌هاى عصر خود به منظور خارج كردن آنان از ظلمت‌ها به نور اشاره شده است. سپس به يكى از مأموريتهاى بزرگ موسى اشاره كرده، مى‏فرمايد: «ايام الهى و روزهاى خدا را به ياد قوم خود بياور» (وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ).

    حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با بيان اين‌كه از ديدگاه قرآن ايام الله تمام روزهايى است كه داراى عظمتى در تاريخ زندگى بشر است، گفت: هر روز كه فصل تازه‏اى در زندگى انسانها گشوده، و درس عبرتى به آنها داده و ظهور و قيام پيامبرى در آن بوده، يا طاغوت و فرعون گردنكشى در آن به قعر درّه نيستى فرستاده شده و هر روز كه حق و عدالتى برپا شده و ظلم و بدعتى خاموش گشته، همه آنها از ايام اللّه است.

    نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: در پايان آيه مى‏فرمايد: «در اين سخن و در همه ايام اللّه، آيات و نشانه‏هايى است براى هر انسان شكيبا و پراستقامت و شكرگزار» (إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ). به اين ترتيب افراد با ايمان نه در مشكلات