• امروز شنبه 29 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه "تولید ملي و حمایت از کار و سرمایه‌ ایراني" شعار امسال است
     
     
     
     

    "تولید ملي و حمایت از کار و سرمایه‌ ایراني" شعار امسال است

    نامه الکترونیک چاپ

    رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" عنوان کرده و بر حمایت از تولید ملی تأکید کردند.
    متن کامل پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 1391 هجری شمسی به شرح ذیل است:
    بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
    یا مقلّب القلوب و الأبصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الأحوال حوّل حالنا الي احسن الحال.
    اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علي ءابائه في هذه السّاعة و في کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّي تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا.
    اللّهمّ اعطه في نفسه و ذریّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقرّ به عینه و تسرّ به نفسه.
    تبریک عرض میکنم عید نوروز و فرا رسیدن سال نو را به همه‌ي هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور، و به همه‌ي ایرانیاني که در هر نقطه‌اي از دنیا سکونت دارند، و به همه‌ي ملتهائي که عید نوروز را گرامي میدارند؛ بالخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌هاي عزیز شهیدان، به جانبازان، به خانواده‌هاشان، به همه‌ي ایثارگران، به همه‌ي فعالان عرصه‌هاي مختلف. آرزو میکنم  و دعا میکنم که خداوند متعال براي ملت ایران بهروزي، شادي، نشاط و دلِ خوش در این سال جدید مقدر بفرماید و بدخواهان این ملت را در اهدافشان، در تلاشهاشان ان‌شاءاللّه ناکام کند.
    سالي که گذشت - سال 90 - یکي از سالهاي پرحادثه در سطح جهان و در منطقه و در کشور ما بود. آنچه که در مجموع انسان مشاهده میکند، این است که این حوادث بر روي هم به سود ملت ایران و در راه کمک به هدفهاي آن، تمام شده است. آن کساني که اهداف بدخواهانه‌اي درباره‌ي ملت ایران و ایران و ایراني در سر میپرورانند، در کشورهاي غربي دچار مشکلات گوناگون هستند. در سطح منطقه، ملتهائي که جمهوري اسلامي از آنها همواره حمایت کرده است، به هدفهاي بزرگي دست پیدا کرده‌اند؛ دیکتاتورهائي به زیر کشیده شدند؛ قانونهاي اساسيِ مبتني بر اسلام در کشورهائي تصویب شد؛ دشمن درجه‌ي یک امت اسلامي و ملت ایران - یعني رژیم صهیونیستي - در محاصره قرار گرفت. در داخل کشور، به معناي حقیقي کلمه، سال 90، سال بروز اقتدار ملت ایران بود. در جنبه‌ي سیاسي، ملت ایران در این سال، چه در راهپیمائي بیست و دوي بهمن، چه در انتخابات دوازدهم اسفند، آنچنان حضوري از خود نشان داد و آنچنان شاخصي را براي اقتدار ملي در تاریخ منطقه ثبت کرد که نظیر آن را در گذشته کمتر داشتیم.
    با وجود این‌همه دشمني، این‌همه تبلیغات، این‌همه تهاجمهاي خصمانه و بدخواهانه، ملت ایران در طول این سال، با همه‌ي وجود توانست حضور خود را در صحنه، نشاط خود را، آمادگي خود را در عرصه‌هاي گوناگون علمي و اجتماعي و سیاسي و اقتصادي نشان بدهد و اثبات کند. بحمداللَّه سالي بود که با همه‌ي سختي‌ها، داراي دستاوردهاي بزرگي بود. همچنان که قبلاً عرض شده است، شرائط، شرائط بدر و خیبر بود؛ یعني شرائط قبول چالشها و دشواري‌ها و غلبه‌ي بر آنها.
    همان طوري که اولِ سال گذشته اعلام شد، سال 90، سال جهاد اقتصادي بود. اگرچه هوشمندان و آگاهان میدانستند که این نام و این جهتگیري و شعار براي سال 90 یک امر لازم است، اما بعد تلاشهاي دشمنان در این سال هم همین را اثبات کرد و نشان داد. دشمنان ما از اوائل سال، حرکت خصمانه‌ي خودشان را در عرصه‌ي اقتصادي نسبت به ملت ایران آغاز کردند؛ اما ملت ایران، مسئولین، آحاد مردم، دستگاه‌هاي مختلف، با تدبیرهاي هوشمندانه‌اي توانستند با این تحریمها مقابله کنند و مواجهه‌ي آنها تا حدود زیادي توانست اثر این تحریمها را خنثي کند و حربه‌ي دشمن را کُند کند. سال 90، سال فعالیتهاي بزرگ علمي بود؛ که من ان‌شاءاللَّه در فرصت سخنراني، برخي از پیشرفتهاي علمي و اقتصادي و تلاشهاي گوناگون را براي ملت عزیزمان شرح خواهم داد. سال 90 سالي بود پر چالش، و سالي بود پر نشاط، و سالي بود که ملت ایران به فضل الهي توانست بر چالشهاي موجود غلبه کند.
    ما امسال سال دیگري را در پیش داریم که به امید خدا و با توکل بر پروردگار، باز ملت ایران با فعالیت خود، با تلاش خود، با هوشمندي خود در این سال خواهد توانست پیشرفتهاي زیادي را براي خود به ارمغان بیاورد. به تشخیص من، بر طبق گزارشها و مشاوره‌ي با افراد مطلع و آگاه، به این نتیجه میرسیم که عرصه‌ي چالش مهم در همین سال جاري - که این سال، امروز و از این ساعت شروع میشود - عرصه‌ي اقتصادي است. جهاد اقتصادي چیزي نیست که تمام‌شدني باشد. مجاهدت اقتصادي، حضور جهادگونه در عرصه‌هاي اقتصادي، براي ملت ایران یک ضرورت است.
    من امسال تقسیم میکنم مسائل مربوط به جهاد اقتصادي را. یک بخش مهم از مسائل اقتصادي برمیگردد به مسئله‌ي تولید داخلي. اگر به توفیق الهي و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‌ي تولید داخلي را، آنچنان که شایسته‌ي آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اي از تلاشهاي دشمن ناکام خواهد ماند. پس بخش مهمي از جهاد اقتصادي، مسئله‌ي تولید ملي است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهي و هوشمندي خود، با همراهي و کمک مسئولان، با برنامه‌ریزيِ درست بتواند مشکل تولید داخلي را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائي که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه‌ي کامل و جدي پیدا خواهد کرد. بنابراین مسئله‌ي تولید ملي، مسئله‌ي مهمي است.
    اگر ما توانستیم تولید داخلي را رونق ببخشیم، مسئله‌ي تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ي اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلي به معناي حقیقي کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ي این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتي دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ي دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.
    بنابراین همه‌ي مسئولین کشور، همه‌ي دست‌اندرکاران عرصه‌ي اقتصادي و همه‌ي مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلي قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملي، حمایت از کار و سرمایه‌ي ایراني» است. ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایراني حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ي سرمایه‌دار ایراني حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملي امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیباني از تولیدات داخليِ صنعتي و کشاورزي است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ي تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه‌ي اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلي است. ما باید عادت کنیم، براي خودمان فرهنگ کنیم، براي خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائي که مشابه داخلي آن وجود دارد و تولید داخلي متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلي مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجي بجد پرهیز کنیم؛ در همه‌ي زمینه‌ها: زمینه‌هاي مصارف روزمرّه و زمینه‌هاي عمده‌تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهتگیري و رویکرد، ملت ایران در سال 91 هم بتواند بر توطئه‌ي دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه‌ي اقتصادي فائق بیاید.
    از خداوند متعال درخواست میکنیم که ملت ایران را در این صحنه و در همه‌ي صحنه‌ها موفق و مؤید بدارد. روح امام بزرگوار را شاد و از ما راضي کند. ارواح طیبه‌ي شهیدان عزیز ما را با اولیائشان محشور فرماید.
    والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته‌
    سه شنبه 90/1/1

    ساعت : 9:22