• امروز شنبه 15 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار ویژه ضرورت وجود روحانیون توانمند در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات
     
     
     
     

    ضرورت وجود روحانیون توانمند در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات

    نامه الکترونیک چاپ

    حجت الاسلام حسینی شریفمسئول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات در دیدار مسئولان شرکت شمسا در کربلا، بر ضرورت وجود مداحان و روحانیون توانمند و با تجربه در کاروان های اعزامی به عتبات عالیات تاکید کرد.
    به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلی، حجت الاسلام حسینی شریف با اشاره به وجود کرسی زبان فارسی در برنامه های حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حداقل 80 درصد زائران ورودی به کربلا در برنامه های فارسی زبان حضور یابند.

    وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین شبها حدود 12 هزار نفر زائر ایرانی در کربلا حضور دارند که اکثریت آنها در نمازهای جماعت حرمین حضور می یابند، لذا لازم است حضور حداکثری آنها برای استفاده از برنامه ها و سخنرانی های زبان فارسی فراهم شود.
    حجت الاسلام حسینی شریف تصریح کرد: باید تمام تلاش ها برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم برنامه های فارسی زبان فراهم و مانند نمازجمعه تهران به یک مراسم عبادی سیاسی تبدیل شود.
    وی گفت: هر زائر ایرانی در سفر به کربلا می تواند در پنج برنامه زبان فارسی حرمین حضور پیدا کند و چنانچه در نیمی از این برنامه ها هم حضور داشته باشند، بیش از پنج هزار نفر جمعیت در هر مراسم خواهیم داشت.

    برگزاری جلسات توجیهی پیش از اعزام زائران یک ضرورت است
    همچنين، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات اعلام کرد: برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران ، روحانیون و همچنین زائران عتبات عالیات، پیش از اعزام ضروری است.
    حجت الاسلام حسینی شریف در دیدار مسئولان شرکت شمسا در کربلا تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی، قبل از اعزام زائران باید دو جلسه توجیهی برگزار شود که اکنون به دلایل مختلفی برگزار نمی شود.
    وی همچنین برضرورت افزایش برنامه های متنوع فرهنگی و زیارتی برای زائران عتبات عالیات از سوی روحانیون و مدیران کاروان ها تاکید کرد و افزود: حضور بیشتر حتی یک زائر ایرانی در برنامه های فارسی زبان حرمین، خاری در چشم دشمنان اسلام خواهد بود.
    وی ادامه داد: ایجاد کشیک شب و حضور فیزیکی نیروهای خدمات رسان به زائران امری مطلوب به شمار می آید زیرا که اصل و هدف، خدمت به زائران و فراهم کردن رفاه و آسایش آنان در سفر است.

    منبع: سایت بعثه مقام معظم رهبری