• امروز چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار سوریه بيمه درمانی زائران نقطه قوت سفرهای زيارتی ايران است
     
     
     
     

    بيمه درمانی زائران نقطه قوت سفرهای زيارتی ايران است

    نامه الکترونیک چاپ

    نماينده مركز پزشكی حج و زيارت در كشور سوريه، با اشاره به اينكه در طول سفر زائران به طور كامل بيمه درمانی هستند، بيمه زائران را از نقاط قوت منحصر به فرد سفرهای زيارتی ايران دانست.
    محمدرضا عزيزی، نماينده مركز پزشكی حج و زيارت در كشور سوريه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با تأكيد بر بيمه بودن تمام زائران از لحظه آغاز سفر تا لحظه بازگشت، گفت: يكی از نقاط بسيار مثبت و بی‌نظير سفرهای زيارتی ايران بيمه بودن زائران در طول سفر از جهت موارد پزشكی است.
    وی در پاسخ به اين سؤال كه تعدادی از زائران ايرانی از كشور سوريه به كشور لبنان سفر می‌كنند، آيا در طول سفر به لبنان نيز بيمه هستند، گفت: زائر از شهری كه سفر خود را آغاز می‌كند تا لحظه بازگشت به شهر خود بيمه است و در صورتی كه در طول اين مدت با مشكل پزشكی مواجه شود، به صورت رايگان درمان می‌شود، حتی اگر وارد كشور لبنان شده و دچار بيماری و يا حادثه شود و به مراكز درمانی اين كشور مراجعه كند، هزينه‌ای را كه در بيمارستان‌های لبنان پرداخت كرده‌ را می‌تواند به صورت مستقيم در سوريه از مسئولان دريافت كند.
    عزيزی در پايان سخنانش با اشاره به اينكه در فكر احداث درمانگاه جديدی در زينبيه هستند، گفت: اگر تعداد زائرانی كه به كشور سوريه مشرف می‌شوند، افزايش پيدا كند و سازمان حج و زيارت اعلام نياز كند، كارهای اوليه احداث درمانگاه جديد شامل شناسايی هتل و محلی كه قرار است اين درمانگاه در آنجا احداث شود، انجام شده و هر لحظه كه سازمان حج و زيارت اعلام كند، ما آماده احداث بيمارستان جديد هستيم.

    منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)