• امروز چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار سوریه مشكل خاصي براي ايراني‌ها پيش نيامده است
     
     
     
     

    مشكل خاصي براي ايراني‌ها پيش نيامده است

    نامه الکترونیک چاپ

    مدير امور بين‌الملل و امور زيارتي سازمان حج و زيارت گفت: تحولات در سوريه اگرچه ميزان اعزام زائران به اين كشور را كاهش داده، اما تا كنون مشكل خاصي براي زائران ايراني ايجاد نكرده است.
    حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي آخرين وضعيت زائران در سوريه، اظهار كرد: سوريه شرايط خاص خود را دارد. البته اتفاق‌هايي كه در اين كشور افتاد، در اعزام و حجم زائران تأثير گذاشت، اما مشكل جدي براي آن‌ها ايجاد نكرده است.
    او ادامه داد: اين تحولات خارج از محل اسكان زائران ايراني در سوريه رخ مي‌دهد و ارتباطي با آن‌ها ندارد. البته اشكال‌هاي جزيي در مسير حركت آن‌ها پيش آمده بود كه ما در مكاتبه با سفارت ايران در سوريه و وزارت امور خارجه‌ي ايران درخواست كرديم، دقت و حساسيت بيشتري نسبت به شرايط زائران ايراني داشته باشند. همچنين به مسؤولان سوري تذكر داديم كه امنيت زائران ايراني را تأمين كنند.
    وي با بيان اين‌كه تا كنون مورد خاصي براي زائران ايراني در سوريه پيش نيامده و در مجموع، اتفاق بدي نيفتاده است، افزود: زائران مسير خود را مي‌روند، اگرچه اين اواخر سير اعزام به سوريه نزولي بوده است.
    به گفته‌ي او، سوريه تا كنون محدوديتي را براي سفر به اين كشور اعلام نكرده است. با اين حال، ما توصيه‌هاي لازم را به دفاتر خدمات زيارتي كرده‌ايم.
    شهسواري درباره‌ي وضعيت زائراني كه خارج از سيستم سازمان حج و زيارت به سوريه سفر مي‌كنند نيز بيان كرد: شرايط مسافران آزاد با زائراني كه از طريق سازمان حج و زيارت به اين سفر مي‌روند، براي ما يكسان است و دفتر حج و زيارت ايران در سوريه تفاوتي ميان آن‌ها قائل نيست. اگر اتفاقي براي هريك از ايراني‌ها در اين كشور رخ دهد، اين دفتر براي استيفاي حقوق آن‌ها اقدام مي‌كند و اين‌طور نيست كه در صورت وقوع مشكل، آن‌ها را به حال خود رها كنيم.

    منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)