• امروز پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار شمسا هزينه صدور ويزا براي هر زائر در اربعين حسيني 40 دلار شد/ مرز شلمچه تنها مسير تردد براي اتباع غير ايراني
     
     
     
     

    هزينه صدور ويزا براي هر زائر در اربعين حسيني 40 دلار شد/ مرز شلمچه تنها مسير تردد براي اتباع غير ايراني

    نامه الکترونیک چاپ

    معاون سازمان حج و زيارت گفت: براساس اعلام دولت عراق، صدور ويزا براي زائران اربعين حسيني كلا با نرخ 40 دلار ارايه خواهد شد و اين رقم تفاوتي در زمينه ثبت نام هاي گروهي و انفرادي ندارد.

     

    حميد محمدي در اين باره افزود: مصوبه اعلام شده عراق در خصوص تك رقمي شدن هزينه صدور رواديد با رقم 40 دلار از ابتداي صدور ويزا براي زائران اربعين امسال اخذ شده است.سال گذشته در قالب اعزام هاي گروهي براي صدور ويزا هر نفر 30 و انفرادي 40 دلار اخذ مي شد.

    وي با بيان اينكه از ابتداي ثبت نام در سامانه سماح تاكنون حدود 250 هزار نفر در اين سامانه نام نويسي كرده اند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مركزي اربعين، تنها به كساني اجازه خروج از كشور داده خواهد شد كه براي حضور در آيين اربعين از طريق سازمان حج و زيارت در سامانه سماح نام نويسي كرده باشند.

    وي تصريح كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و به منظور رفاه هر چه بيشتر حال زائران اربعين، مبلغ رواديد به صورت ريالي از طريق سامانه سماح قابل پرداخت است.

    معاون سازمان حج و زيارت گفت: متقاضيان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غيرمجاز خودداري كنند و تنها از طريق سامانه سماح و مراجعه به دو هزار و دويست دفتر مجاز حج و زيارت در سراسر كشور براي اعزام به اربعين اقدام كنند.

    وي با تاكيد بر اينكه اتباع غير ايراني كه عمدتا از كشورهاي افغانستان، پاكستان و غيره هستند مي بايستي براي حضور در آيين اربعين از طريق مرز شلمچه اقدام كنند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مركزي اربعين، اتباع غير ايراني در صورت مراجعه به ديگر مرزها، از تردد آنان جلوگيري خواهد شد و به هيچ عنوان به آنها اجازه ورود به خاك عراق داده نخواهد شد.

    محمدي اظهار داشت: در صورت هر گونه تغييري براي خروج زائران ايراني از ديگر مرزها از سوي ستاد مركزي اربعين اطلاع رساني خواهد شد.

    وي در پاسخ به اين سوال كه چرا با توجه به امكانات و ظرفيت هاي موجود در مرز خسروي از توابع استان كرمانشاه تمايلي به استفاده از اين مرز براي تردد زائران اربعين وجود ندارد، تاكيد كرد: براي بهره مندي از اين مرز محدوديت و يا مانعي وجود ندارد اما در آنطرف مرز در سمت عراق با مشكلاتي مواجه هستيم.

    سال گذشته حدود دو ميليون نفر ايراني در آيين اربعين در عراق حضور داشتند.