• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق 450 هزار زائر ایرانی عازم عتبات عالیات شدند
     
     
     
     

    450 هزار زائر ایرانی عازم عتبات عالیات شدند

    نامه الکترونیک چاپ

    رییس سازمان حج و زیارت از افزایش دو برابری حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: تا کنون 450 هزار زائر ایرانی عازم عتبات شدند.

     

     

     

    «سعید اوحدی» عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جلسه ای نیز با سردار فضلی جانشین رییس بسیج مستضعفین و سردار سلیمانی دبیرقرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج برگزار و مقرر شد تا از امکانات این دو نهاد از جمله اتوبوس ها برای نقل و تردد زائران در هنگام بازگشت از عتبات استفاده شود.

    رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: بر این اساس 300 اتوبوس در مرز چزابه و 150 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه مستقر می شوند تا زائرانی را که وسیله نقلیه ندارند به صورت رایگان به اولین پایانه شهری در ایران برسانند.

    اوحدی همچنین از تشکیل ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: این ستاد به منظور ساماندهی زائران عتبات عالیات در تمام مناسبت ها بویژه اربعین حسینی تشکیل شده است.

    به گفته رییس سازمان حج و زیارت پیش بینی می شود در اربعین حسینی (ع) سال آینده یک میلیون زائر ایرانی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

    بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان در کربلای معلی حضور یابند.

    برخی منابع امار مزبور را تا 25 میلیون نفر اعلام می کنند.

    مراسم اربعین حسینی در کربلا پس از سقوط صدام احیا شد و در زمان دیکتاتوری وی مردم نمی توانستند این مراسم را انجام دهند.

    تاریخ  انتشار: 92/10/1 - 14:03