• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق توصيه‌هاي مركز پزشكي حج وزيارت به زائران اربعین حسيني(ع)
     
     
     
     

    توصيه‌هاي مركز پزشكي حج وزيارت به زائران اربعین حسيني(ع)

    نامه الکترونیک چاپ

    مركز پزشكي حج وزيارت در عتبات اعلام كرد: ناراحتي‌هاي گوارشي و تنفسي، دردهاي عضلاني و سرماخوردگي، بيماري‌هاي شايع ميان بيماران عزادار حسيني در كربلا است.

     

     

    دكتر حميدرضا ابراهيمي، مسئول گروه هلال احمر، يكي از گروه‌هاي ويژه درماني جمعيت هلال احمر در ايام اربعين حسيني در كربلا گفت: «از صبح روز جمعه ۲۹ آذر با حضور پزشكان عمومي، متخصص، پرستاران و امدادگران كار را آغاز كرده ايم و در اين زمينه بيشتر مراجعه كنندگان به ما بيماران سرپايي هستند و با توجه به مشكلات آنها و بررسي اوليه، به آنها دارو مي‌دهيم.»

    وي درباره ناراحتي‌هاي بيشتر مراجعه كنندگان به پايگاه درماني هلال احمر، گفت: «بيشتر اين افراد مبتلا به ناراحتي‌هاي گوارشي و تنفسي، گرفتگي و دردهاي عضلاني هستند و برخي هم كه تعدادشان كم است، مشكلات تهوع و استفراغ دارند.»

    دكتر ابراهيمي، سرماخوردگي و عفونت‌هاي گلويي را از ديگر ناراحتي‌هاي شايع ميان عزاداران بيمار دانست و افزود: «اگر مراجعه كننده اي نياز به پانسمان و خدمات درماني بيشتري داشته باشد، اقدامات لازم را براي او انجام مي‌دهيم.»

    گفتني است گروه درماني مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با استقرار خيمه و پايگاه درماني در خيابان جمهوري كربلا در ايام اربعين حسيني به بيماران خدمات درماني مي‌دهد.

    آغاز به كار گروه‌هاي ويژه درماني جمعيت هلال احمر در اربعين حسيني در كربلا

    سرپرست گروه درماني جمعيت هلال احمر ويژه اربعين از آغاز به كار گروه‌هاي ويژه درماني اين جمعيت براي خدمت دهي به زائران ابا عبدالله الحسين در اربعين حسيني خبرداد.

    صادق دهدست گفت: «دو تيم پزشكي، درماني و امدادي جمعيت هلال احمر به ظرفيت ۶۲ نفر فعاليت خود را در دو گروه عتبه و هلال از ديشب و صبح امروز در كربلاي معلي آغاز كردند.»

    وي افزود: «در اين تيم‌ها پزشكان متخصص، عمومي، طب اورژانس، پرستار و امدادگر به زائرين و عزاداران حسيني خدمات پزشكي مي‌دهند.»

    ويزيت بيش از ۳ هزار بيمار در درمانگاههاي هلال احمر ايران در عراق‎

    درمانگاه‌هاي جمعيت هلال احمر ايران در عراق روز ۲۸ آذر و در آستانه اربعين حسيني بيش از ۳ هزار بيمار را ويزيت عمومي كردند.

    دكتر ماشاءالله رضايي، نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در عراق د با بيان اين خبر افزود: «روز گذشته ۳۲۸۳ بيمار با مراجعه به درمانگاههاي جمعيت هلال احمر در شهرهاي كربلا، نجف، كاظمين و سامرا ويزيت عمومي شدند.»

    وي بيشترين تعداد مراجعه كننده را به درمانگاه شبانه روزي شفا در هتل الباقر كربلا اعلام كرد و افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته يك هزار و ۱۰ بيمار در درمانگاه شفا جمعيت هلال احمر ايران ويزيت عمومي شدند.»

    نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر كشورمان در عراق خاطرنشان كرد: “دو نفر از بيماران به بيمارستان‌هاي كشور عراق اعزام شدند. »

    دكتر رضايي از ۱۱۷۳ خدمات تزريقات، ۴۰ خدمات پانسمان، ۱۵ خدمات نوار قلب و سرم درماني ۶۳ بيمار در ۲۴ ساعت گذشته در درمانگاههاي جمعيت هلال احمر در عراق خبر داد


    رئيس سازمان امداد و نجات:

    استقرار ۹۰۰ چادر امدادي و ۳ فروند بالگرد در مرز ايران و عراق

    رئيس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: براي ارائه خدمات امدادي به زائران كربلاي معلي تاكنون ۹۰۰ تخته چادر در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران برپا شده است.

    محمود مظفر با اعلام اين خبر اظهار كرد: تاكنون ۹۰۰ چادر امدادي در مرزهاي ايران و عراق براي اسكان زائراني كه به استراحت نياز دارند يا براي اخذ ويزا پشت مبادي خروجي معطل مي‌شوند، برپا شده كه ۵۰۰ چادر در مرز شلمچه، ۳۰۰ چادر در مرز چزابه و ۱۰۰ تخته چادر در مهران برپا شده است.

    وي افزود: با توجه به بارش برف و حجم سرماي زياد در مرز مهران از ظرفيت مدارس، حسينيه‌ها و حتي منازل مردم كه داوطلبانه آن را در اختيار قرار دادند، براي اسكان زائران استفاده كرده‌ايم كه پتو و لوازم گرمايشي نيز به زائران ارائه شده است.

    رئيس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از توزيع ۲۵ هزار تخته پتو ميان زائران خبر داد و گفت: به علت شدت سرما ۱۲ هزار تخته پتو در مرز مهران، ۸ هزار تخته در شلمچه و ۵ هزار تخته در مرز چزابه توزيع شده است.

    مظفر با تأكيد بر اينكه معمولاً پس از اربعين حين برگشت زائران به سمت ايران احتمال وقوع تصادفات جاده‌اي افزايش مي‌يابد، تصريح كرد: در اين زمينه ۳ فروند بالگرد امدادي در ۳نقطه مرزي با عراق مستقر شده‌اند تا بتوانند تيم‌هاي امداد و نجات جاده‌اي را به موقع به محل وقوع حادثه انتقال دهند در عين حال براي انتقال احتمالي بيماران به بيمارستان و مراكز درماني از ظرفيت اين بالگردها استفاده مي‌كنند.

    تاریخ انتشار:92/10/1 - 13:56