• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق تمهیدات سازمان حج و زیارت و ارگانهای همکار برای ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع)
     
     
     
     

    تمهیدات سازمان حج و زیارت و ارگانهای همکار برای ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع)

    نامه الکترونیک چاپ

    سعید اوحدی درباره تمهیدات این سازمان به منظور خدمت رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) افزود: برای ساماندهی زائرینی که علاقمند به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) هستند

     

     

     

    جلسه ای با حضور دستگاه های همکار مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی، بیمه، نماینده استاندارهای ایلام و خوزستان، دستگاه های نظارتی و هلال احمر تشکیل شد.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این جلسه راهکارهای مختلف برای ساماندهی حضور زائران در عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) و خدمت رسانی بهتر به زائران در این ایام، بررسی و تصمیم های مختلفی اتخاذ شد. 

    اوحدی با یادآوری آنکه سالانه میلیون ها شیعه اهل بیت (ع) در ایام اربعین حسینی (ع) فاصله نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می کنند گفت: به همین دلیل ستادهایی در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر پیش بینی شده و قرار است ادارات حج و زیارت استان های کرمانشاه و لرستان نیز به عنوان استان های معین به زائران عتبات در ایام اربعین حسینی خدمت رسانی کنند. 

    رییس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در مذاکره با مرکز پزشکی حج و زیارت و بیمه  نیز قرار شده تمامی زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در طول مسیر به آنها خدمات پزشکی ارایه شود. 

    اوحدی از زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) خواست به دلیل سرمای هوا، لباس گرم همراه داشته باشند. 

    به گفته وی سال گذشته 15 میلیون شیعه از سراسر جهان در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی حضور داشته اند که طرف عراقی پیش بینی می کند این رقم در ایام اربعین امسال به حدود 20 میلیون نفر برسد. 

    رییس سازمان حج و زیارت از برپایی ستادهای پشتیبانی در شهرهای کربلا، نجف اشرف و کاظمین در ایام اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: سال گذشته 250 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین در عتبات حضور داشتند که پیش بینی می شود این رقم در سالجاری افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد. 

    اوحدی تاکید کرد: افرادی که روادید ندارند به هیچ وجه اجازه ورود به داخل خاک عراق را نخواهند داشت. 

    وی درباره اعزام های انفرادی نیز گفت: این افراد می توانند در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر به ستادهای پشتیبانی مراجعه کرده و در قالب گروه های 40 نفره مجوز خروج دریافت کنند و در نقاط مرزی ساماندهی شوند. 

    رییس سازمان حج و زیارت طرفیت این سازمان برای اعزام زائران ایرانی به عتبات در ایام عادی را روزانه 80 دستگاه اتوبوس اعلام کرد و افزود: با توجه به ازدیاد زائران در ایام اربعین و کمبود مکان های اقامتی، با هماهنگی استانداری های نجف و کربلا، مدارسی برای اسکان زائران ایرانی در نظرگرفته شده است.

    تاریخ انتشار:92/9/18 - 14:21