• امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق زمان رونمایی از ضریح سیدالشهدا اعلام شد
     
     
     
     

    زمان رونمایی از ضریح سیدالشهدا اعلام شد

    نامه الکترونیک چاپ

    مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله الحسين(ع) از رونمايي ضريح جديد سيدالشهداء در روز پانزدهم اسفند ماه خبر داد.

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي كارگاه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع)، محمود پارچه‌باف با اشاره به آخرين وضعيت نصب ضريح مطهر اباعبدالله اظهار داشت: در حال حاضر به لطف خدا كار نصب قطعات نقره بر روي پيكره ضريح به اتمام رسيده است.

    وي افزود: همچنين كتيبه‌هاي شعر و احاديث لبه تاج ضريح مطهر كه بر روي ورق‌هاي طلا نقش بسته است در جاي خود قرار گرفته است.

    مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله الحسين با اشاره به اينكه هم اكنون محكم كاري و ثابت كردن قطعات بر روي پيكره در حال انجام است خاطرنشان كرد: عمليات نصب سنگ‌هاي شادروان ضريح مطهر (پاسنگ ضريح) نيز روز گذشته به پايان رسيد.

    وي با بيان اينكه كار برق و سيم كشي داخل و بين سقف دوم انجام شده است يادآور شد: بسياري از سيم كشي‌ها انجام شده است و در حال حاضر نيز اين كار ادامه دارد.

    پارچه باف تاكيد كرد: هم اكنون چهار گروه مجزا يعني نجارها، نورپردازها، سنگبرها و زرگرها به سرعت مشغول به كار هستند و كار نصب ضريح مطهر را به پيش مي‌برند.

    وي 15 اسفند را زمان رونمايي از ضريح مطهر اباعبدالله الحسين اعلام كرد و گفت: طبق قول هيئت امنا به مسئولان عتبه حسيني و توليت محترم حرم مطهر امام حسين وعده 45 روزه ما براي نصب ضريح 15 اسفند ماه جاري خواهد بود.

    مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله الحسين خاطرنشان كرد: با موافقت مسئولان عتبه امام حسين مراسم رونمايي از ضريح جديد حضرت سيدالشهدا نيز روز 15 اسفند ماه مطابق با 22 ربيع الثاني ساعت 15 تا 17 در كنار مضجع نوراني و شريف آن حضرت برگزار خواهد شد.

    وي تصريح كرد: پس از اين مراسم مردم و زائران حضرت اباعبدالله الحسين مي‌توانند از نزديك ضريح جديد را زيارت كنند.

    پارچه باف در پايان ابراز داشت: مراسم رونمايي از ضريح مطهر اباعبدالله با حضور شخصيت‌هاي ديني و مذهبي و مسئولان كشورهاي ايران، عراق، و نمايندگاني از كشورهاي كويت، لبنان، عربستان، پاكستان، هندوستان، بحرين و ساير كشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد.

     

    تاریخ انتشار: 91/12/07 - 8:30