• امروز يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق آمادگی حرمین مطهركربلابرای برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی "ربیع الرسالة"
     
     
     
     

    آمادگی حرمین مطهركربلابرای برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی "ربیع الرسالة"

    نامه الکترونیک چاپ

    تمامی اقدامات تدارکاتی برگزاری هفتمین فستیوال بین المللی " ربیع الرسالة" که به مناسبت میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)  و فرزند بزرگوارش امام جعفر صادق (ع)

    از 15 لغایت 17 ربیع الاول برگزار خواهد شد، به اتمام رسید.

    این خبر را آقای سید عقیل الیاسری معاون اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) و عضو کمیته برگزاری این جشنواره در مصاحبه با خبرنگار شبکه جهانی الکفیل بیا ن نمود و گفت: کمیته برگزاری جشنواره به همراه سایر کمیته های جنبی فعالیتهای خود را پیش از موعد آغاز نمودند. وی در ادامه گفت: در کنار سایر قسمت های فرهنگی و تبلیغاتی ، کارگاه های فنی حرمین مطهر تمامی توان خود را برای اتمام اعمال تدارکاتی برگزاری این جشنواره آنچنان که شایسته و در خور مقام و منزلت عتبات باشد، به کار بستند. آقای الیاسری از تلاش پرسنل حرمین مطهر برای تسهیل امور مرتبط با برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: پرسنل حرمین مطهر اقدام به اختصاص اماکنی بر عرضه فعالیت های جشنواره و همچنین تبلیغات در سطح گسترده در بستر اینترنت و تابلوهای تبلیغاتی در طول راه های منتهی به شهر مقدس کربلا نموده اند. ایشان در ادامه گفت: جشنواره های سال های گذشته از سوی شخصیت های علمی ، فرهنگی ،هنرمندان، ادبا و شخصیت های رسمی و دینی مورد تحسین قرار گرفته اند.
    آقای الیاسری فعالیت های این جشنواره را متنوع اما با محوریت شخصیت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم عنوان نمود و گفت: در این جشنواره جلسات بحث و تبادل نظر پیش بینی شده که در این جلسات، تحقیقات دینی و آکادمیک با حضور اساتید دانشگاهی از داخل و خارج عراق و با همکاری مرکز تحقیقات و گسترش وزارت آموزش عالی عراق مورد بحث و مناقشه قرار خواهند گرفت. وی از برپائی محافل انس با قرآن، شب شعر، نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با مشارکت هنرمندان داخلی و خارجی به عنوان بخشهای دیگر این جشنواره یاد نمود.
    یادآور میگردد حرمین مطهر حسینی و عباسی هر ساله بعنوان بخشی از فعالیت های فرهنگی خود در راستای ارتقای سطح عمومی فرهنگ جامعه و همچنین تبیین نهضت حسینی، اقدام به برپائی جشنواره ها و سمینارهای متعدد در سطح داخلی و بین المللی می نمایند.

    منبع: شبكه جهانی الكفیل                   تاریخ انتشار:91/11/7 - 13:00