• امروز شنبه 1 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق صدام به برکت شعائر حسيني سرنگون شد
     
     
     
     

    صدام به برکت شعائر حسيني سرنگون شد

    نامه الکترونیک چاپ

    به گزارش شمسا به نقل از رسا، حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي، خطيب جمعه نجف اشرف در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته که در حسينيه فاطميه کبري برگزار شد حملات انجام گرفته عليه دفاتر و نمايندگان مراجع تقليد را به شدت محکوم کرد و گفت: انفجار بمب هاي صوتي در کنار دفاتر مراجع تقليد که در هفته هاي گذشته رخ دادند را نبايد اتفاقي ناميد، بلکه نقشه هايي است که از پيش برنامه ريزي شده بوده اند.
    وي افزود: ملت و سياستمداران عراقي به خوبي با جايگاه مراجع تقليد که بارها کشتي عراق را از غرق شدن نجات دادند، آشنا هستند و همگان وظيفه دارند از مراجع تقليد حمايت کنند.
    حجت الاسلام قبانچي از عملکرد نيروهاي امنيتي در قبال حمايت از مراجع تقليد انتقاد کرد و اظهار داشت: ملت در قبال هتک حرمت مراجع تقليد و بي تفاوتي نيروهاي امنيتي شگفت زده اند و هزاران سوال بي پاسخ دارند و حاضرند اگر نيروهاي امنيتي توانايي حمايت از مراجع را ندارد، حفظ امنيت جان مراجع تقليد و علما را برعهده گيرند.
    خطيب جمعه نجف تصريح کرد: در صورتي که هتک حرمت مراجع تقليد را بپذيريم ديگر هيچ حرمتي براي فردي در عراق باقي نمي ماند. بنده نگراني شديد خود را نسبت به آنچه بر مراجع تقليد در نجف مي گذرد، اعلام مي دارم و مطمئنا ملت عراق نيز همين نگراني را دارند.
    وي از تخريب برخي هيئت هاي عزاداري در ايام فاطميه در ورودي شهر نجف به شدت ابراز ناراحتي کرد و ادامه داد: بيش از 250 تن از مسوولان هيئت هاي عزاداري در نامه اي که به بنده ارسال کردند از تخريب ده ها هيئت در ورودي شهر مقدس نجف در ايام فاطميه خبر دادند.
    سيد صدرالدين قبانچي بيان داشت: متاسفانه مسوولان به بهانه هاي واهي نظير غيرمتمدنانه بودن هيئت هاي عزاداري و استفاده هاي نادرست از اين اماکن اقدام به جمع کردن اين هيئت ها کرده اند. بايد به کساني که هيئت هاي عزاداري را غيرتمدنانه توصيف مي کنند بگويم که تمدن ما تمدن حسيني است و نجف با مساجد و مدارس ديني و حسينيه ها زيبا شده است نه با مجالس لهو و لعب.
    استاد حوزه علميه نجف تاکيد کرد: هيئت هاي حسيني از اهميت فوق العاده اي برخوردار هستند و هر آنچه در عراق داريم از برکت امام حسين (ع) است و صدام تنها به برکت اين شعائر حسيني سرنگون شد. از مسوولان استان مي خواهم اين موضوع را به دقت مورد بررسي قرار داده و بدانند که اجازه نخواهيم داد حسينه ها و هيئت هاي عزاداري در نجف مورد تخريب واقع شوند.
    وي در بخش ديگري از سخنان خود از برگزاري نشست مهم 1+5 با ايران در بغداد استقبال کرد و گفت: برگزاري اين نشست در بغداد نشان دهنده بازگشت عراق به جايگاه اصلي آن در ميان کشورهاي عربي، اسلامي و جهان بازگشته است. ايران نشان داد که آماده مذاکرات است و پرونده هسته اي اين کشور بايد بر اساس گفت وگو حل و فصل شود و هيچ نيازي به تهديد و خشونت نيست.
    عضو ارشد مجلس اعلاي اسلامي با اشاره به تيره شدن روابط عراق و ترکيه خاطر نشان ساخت: تيره شدن روابط ميان عراق و ترکيه به ضرر هر دو کشور است و متاسفانه اين اختلاف بر اثر نزاع هاي داخلي در عراق بوجود آمده است.

    یکشنبه 91/2/10