• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه عملیات ساخت زائر سرا در شهر مرزی بستان کلید خورد
     
     
     
     

    عملیات ساخت زائر سرا در شهر مرزی بستان کلید خورد

    نامه الکترونیک چاپ

    طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت کشور ، عملیات اجرایی ساخت زائرسرا در محل شهادت شهدای عملیات طریق القدس غروب شنبه در شهر مرزی بستان در 80کیلومتری شمال غرب اهواز آغاز شد.

     

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شر کت شمسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  سازمان حج و زیارت ، در این مراسم ˈناصر حویزاوی ˈ مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: این زائرسرا به منظور پذیرایی زائران اباعبدالله الحسین(ع) و خدمات رسانی و اسکان زائران اربعین حسینی در زمینی به مساحت 4.2 هکتار و زیربنای دو هکتاربا ظرفیت نهایی اسکان 10هزار زائر با همت سازمان حج و زیارت و کمک و مشارکت یک خیر خوزستانی احداث می شود.

    وی گفت:فاز نخست این زائرسرا در اربعین حسینی امسال آماده می شود و فازهای بعدی به تدریج آماده بهره برداری خواهد شد.

    حجت الاسلام ˈسیدعلی قاضی عسگرˈ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم کلنگ زنی این زائرسرای شهدای عملیات طریق القدس گفت: با احداث این زائرسرا زمینه برای شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه فراهم می شود.

    وی مرز چذابه در دشت آزادگان را نزدیک ترین نقطه به نجف اشرف و سایر شهرهای مقدس عراق خواند و ابراز امیدواری کرد با بسیج امکانات رفاهی و خدماتی در شهر مرزی بستان که فاصله اندکی با مرز چذابه دارد در آینده شاهد گسیل زایران عتبات عالیات از این منطقه باشیم.

    حجت الاسلام قاضی عسگر ، صنعت گردشگری جهان را از صنایع اشتغال زا با گردش مالی یک هزار و 200میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: چنانچه امکانات رفاهی و اسکان زایران در عراق فراهم شود امکان اعزام سالانه شش میلیون زائر به عراق وجود دارد.

    ˈسعید اوحدیˈ رییس سازمان حج و زیارت کشور در این مراسم با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: منطقه بستان متبرک به خون پاک شهدا می باشد و ما مفتخریم که توانستیم با ساخت زائرسرا گامی اندک در رونق اقتصادی منطقه و خدمت به زایران امام حسین(ع) برداریم.

    وی گفت: همه تلاش ها معطوف به این خواهد بود که فاز اول این زائرسرا در اربعین حسینی امسال به بهره برداری برسد و در این خصوص باید مسوولان استانی تلاش بیشتری به عمل آورند.

    بنا به این گزارش در سفر سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت عملیات اجرایی ساخت هتل سه ستاره با کمک یک خیر شیعه از کشور کویت با سقف اعتباری 600میلیارد ریال در منطقه صفر مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر شروع شد.

     

    در این مراسم آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان و شماری از مسوولان ارشد خوزستان حضور داشتند.