• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه تردد زوار در مرز مهران 25 درصد افزایش یافت
     
     
     
     

    تردد زوار در مرز مهران 25 درصد افزایش یافت

    نامه الکترونیک چاپ

    مدیر پایانه مرزی مهران گفت: تردد زوار و مسافر از این خروجی امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش یافته است.

    ˈ

     

    محمود ساریانˈ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو میلیون و 31 هزار و 429 مسافر و زائر ایرانی و عراقی در این مدت از راه پایانه مرزی مهران تردد کردند

     

    وی افزود: این در حالی است که شمار زائران و مسافران ایرانی و عراقی سال گذشته در این مدت یک میلیون و 541 هزار و 802 نفر بود.

    مدیر پایانه مرز ی مهران ادامه داد: یک میلیون و 73 هزار و 304 نفر از میزان ترددهای امسال از مرز مهران وارد کشور شده اند که 625 هزار و 346 نفر از آنان را زائران ایرانی عتبات عالیات تشکیل داده و مابقی زوار خارجی بوده اند.

    ساریان بیان کرد: همچنین در این مدت 958 هزار و 125 نفر از راه این مرز به خارج کشور سفر کرده اند که از این شمار 525 هزار و 789 نفر را ایرانی و مابقی اتباع کشورهای دیگر بوده اند.

    وی یادآور شد: این زوار به صورت قانونی از راه پایانه بین المللی مهران راهی شهرهای مذهبی دو کشور شده اند.

    ساریان تاکید کرد: نزدیکی استان ایلام به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب مرزی از جمله عوامل استقبال زوار از مرز مهران بوده است.

    وی اضافه کرد: تردد زوار همچنان مانند گذشته در قالب کاروان های حج و زیارت ادامه دارد و روزانه به طور میانگین بیش از پنج هزار زائر ایرانی و خارجی از راه پایانه مسافری مرزی مهران برای سفرهای زیارتی و سیاحتی رفت و آمد می کنند.

    مرز رسمی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام یکی از مهم ترین کانون های تردد زوار و صادرات کالا به عراق است.

    تاریخ انتشار:92/12/3-9:46