• امروز جمعه 7 ارديبهشت 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار متفرقه آمادگي مهران براي پذيرايي از زائران عتبات عاليات
     
     
     
     

    آمادگي مهران براي پذيرايي از زائران عتبات عاليات

    نامه الکترونیک چاپ

    ساماندهي زائران در مرز، استقبال از زائران در مهران، معاف شدن زائران انفرادي از پرداخت وجه به سازمان حج،تردد ۵۰۰ هزار نفر در هفته از مرز مهران و فعاليت يك هزار و ۴۰۰ شركت زيارتي با شركت شمسا از مهم ترين اخباري است كه در جلسه مسوولان در مهران عنوان شد.

     

     

    به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، نصيري‌پور، فرماندار مهران در جلسه ساماندهي مرز با بيان اينكه مرز زميني مهران يكي از امن‌ترين مرزهاي كشور جهت تردد به عتبات عاليات است، اظهار كرد: مهران آماده پذيرايي و تردد زائران عتبات عاليات در اربعين حسيني است.

    وي در اين جلسه كه با محوريت ساماندهي زائران عتبات عاليات برگزار شد، افزود: با تلاش دست‌اندركاران در سطح شهرستان، زيرساخت‌هاي شهرستان به ويژه مرز بين‌المللي مهران آماده پذيرايي از زائران حسيني است.

    فرماندار مهران همچنين به تردد بيش از يك ميليون نفر در ۸ ماهه نخست امسال اشاره كرد و گفت: تحقق اين مهم در سايهٔ امنيت كامل شهرستان بوده است.

    امنيت زائران در مرز مهران ساماندهي مي‌شود

    همچنين ناصر خدرنزاد در جلسه ساماندهي مرز مهران اظهار كرد: تلاش داريم فضاي لازم براي زيارت عاشقان امام حسين (ع) را محيا كنيم.

    وي افزود: طبق مصوبه شوراي امنيت ملي ساماندهي تمام زائرين عتبات بر عهده سازمان حج و زيارت است كه با توجه به مشكلاتي كه در گذشته درباره امنيت زوار وجود داشته ساماندهي زوار اربعين در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.

    معاون حج عمره و زيارت عتبات عاليات تصريح كرد: هدف ما از اجراي ساماندهي زوار اين است كه برنامه ريزي براي حضور ايشان از فاصلهٔ زماني بيشتري انجام شود و همكاران ما در پايانه‌هاي مرزي با مشكلات كمتري مواجه باشند.

    وي: شهر مهران و پايانه مرزي اين شهرستان همكاري بسيار خوبي را در اين زمينه داشته اند و مرز مهران نسبت به ديگر مرزها از امكانات و وضعيت بسيار بهتري برخوردار است و اقدامات مسئولان استان و شهرستان نيز براي ساماندهي زوار اربعين بسيار مناسب و با برنامه ريزي همراه بوده است.

    خذرنژاد عنوان كرد: البته مشكلات و مسائل كوچكي نيز وجود دارد كه با همت استاندار محترم و ديگر مسئولان قابل حل است.

    وي افزود: با دستور شوراي امنيت و در روزهاي خاص تردد انفرادي زائران از پايانه مرزي مهران باز گذاشته شده و اميد است در سال‌هاي آينده خدمات بيشتري به زوار عتبات عاليات ارائه شود.

    زائران انفرادي عتبات عاليات از پرداخت وجه به حج و زيارت معاف شدند

    خدرنژاد افزود: براي آسان سازي اعزام زائران انفرادي عتبات عاليات اخذ وجه از سوي سازمان حج و زيارت و شركت شمسا در مرز مهران تا پس از ايام اربعين حسيني حذف و تمام زائران از پرداخت عوارض معاف شدند.

    تردد ۵۰۰ هزار نفر در هفته از مرز مهران

    براساس اين گزارش، محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام نيز در اين جلسه اظهار كرد: تلاش همه مسئولان و مردم استان ايلام خدمت به زوار عتبات عاليات خصوصا در ايام اربعين و زيارت اربعين حسيني (ع) است.

    وي افزود: اربعين حسيني (ع) بزرگترين تجمع شيعيان جهان در كربلاست و يكي از بهترين مناسبت‌ها براي عرض ارادت مردم به امام حسين (ع) است.

    استاندار ايلام تصريح كرد: زيارت كربلا و عتبات در طول تاريخ وجود داشته و و بحث ديروز و امروز نيست، سال هاست كه عاشقان امام حسين (ع) در اين راه قدم برداشته‌اند و سفرنامه‌هاي بسياري از تلاش‌ها، معجزات و خاطرات زوار امام حسين در متون و سفرنامه‌هاي تاريخي آمده است.

    وي به امكانات و خدمات ارائه شده به زوار در مرز مهران اشاره كرد و گفت: بحمد الله در حال حاضر وضعيت بسيار خوبي در مرز مهران داريم و به جايي رسيده‌ايم كه در يك هفته بيش از ۵۰۰ هزار زائر مي‌توانند از مرز مهران عبور كنند.

    مرواريد اظهار كرد: در حال حاضر تدابيرخوبي از طرف فرمانداري و ديگر دستگاه‌هاي مرتبط در شهر مهران انديشيده شده و امكانات خوبي هم در اين زمينه بسيج شده است، همچنين در صحبت‌هايي كه با طرف عراقي صورت گرفته ايشان نيز اقدامات خوبي را در ارتباط با استقبال از زوار اربعين حسيني (ع) انجام داده‌اند و انشاءالله به خوبي اين ايام را پشت سر خواهيم گذاشت و از زوار امام حسين (ع) استقبال مي‌كنيم.

    وي افزود: ساماندهي زائران اربعين در محل ورودي شهر مهران صورت مي‌گيرد و بعد از انجام كارهاي قانوني زوار با اتوبوس‌هاي شهرداري به صورت رايگان به مرز مهران انتقال داده مي‌شوند.

    شركت شمسا از يك هزار و ۴۰۰ شركت زيارتي تشكيل شده است

    مديرعامل شركت شمسا نيز در اين نشست گفت: مرز مهران يكي از منظم‌ترين مرزهاي جمهوري اسلامي ايران براي سازماندهي، برنامه ريزي و اعزام زائران به عتبات عاليات عراق است.

    سيد ˈابوالحسن ذاكر رضويˈ افزود: زماني كه اعزام زائران از مرزهاي زميني آغاز شد در گام نخست ما براي يك ميليون و ۵۰۰ هزار زائر در سال پيش بيني كرديم كه سهم شهر مرزي مهران از اين تعداد ۴۰ درصد بود.

    وي اظهار كرد: شركت شمسا از يك هزار و ۴۰۰ شركت زيارتي تشكيل شده و به عنوان بازوي اجرايي و توانمند سهم عمده اي در اعزام زائران دارد.

    مديرعامل شركت شمسا ادامه داد: در كنار سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري تلاش خواهيم كرد تا بتوانيم خواسته‌ها و منويات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در زمينه خدمات دهي مناسب به زائران انجام شود.

    رضوي بيان كرد: به همين منظور رايزني هايي با مقام‌هاي عراقي براي ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب شده و تلاش مي‌شود تا در موضوع بهداشتي، تغذيه و اسكان زائران در عراق امكانات رفاهي و سلامت آنان رعايت شود.

    تاریخ انتشار:92/9/18 - 14:11