خواندن نماز و هدیه آن به روح هر یک از اولیای الهی، پدر و مادر، دوستان و بستگان بلا اشکال است و دارای ثواب واجر معنوی، لکن خواندن نماز زیارت تنها برای افرادی صحیح است که در روایات ائمه معصومین برای آنان نماز زیارت وارد شده و برای غیر معصومین برای برخی همچون حضرت عباس و یا شهدای کربلا نیز وارد شده و برای سایرین اگر پس از زیارت قبورشان نمازی خوانده میشود خوب است به نیت هدیه و اهدای ثواب به روح آنان باشد. و به عنوان نماز زیارت هر چند اطلاق بدعت هم بر آن شاید صحیح نباشد لکن بهتر است خوانده نشود.
منبع: پرسمان دانشجويي
ديگر مطالب
- در زيارت عاشورا مي فرمايد: «السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك»؛ چرا نمي فرمايد: «علي الابدان التي» يا «علي الانفس التي» يا ...؟
- زيارت اهل قبور چه آثار دنيوي و اخروي دارد؟
- چگونه مي توانيم محبت اهل بيت(ع) را در دلهايمان به وجود آوريم؟
- زيارت عاشورا و اربعين و زيارت وارث از كدام امام نقل شده است؟ توضيح دهيد.
- احكام مسجد و حرم 2