در جلسه هم اندیشی مسئولان شمسا عنوان شد؛

چاپ

برنامه ریزی برای توسعه خدمات و اعزام ها در عتبات / اجرای طرح نوین عتبات/ سال 95 سال بالندگی خدمات به زائران عتبات عالیات

 

در جلسه هم اندیشی مسئولان شمسا که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و برخی مسئولان این سازمان برگزار شد،  بر لزوم شناخت ظرفیت ها برای افزایش کیفی خدمات و اعزام ها در سفرهای عتبات تأکید شد و سال 95 به عنوان سال بالندگی خدمات به زائران عتبات در مجموعه حج و زیارت نامیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا ، مهندس سعید اوحدی صبح دیروز در جلسه هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا و مدیران دفاتر کارگزاران حج و زیارت سراسر کشور که با حضور برخی مسئولین سازمان حج برگزار شد، خدمتگزاری به زائران اهل بیت(ع) را توفیق بزرگ معنوی توصیف کرد و گفت: در مجموعه شرکت شمسا توفیق عظیم خدمتگزاری به زائران اباعبدالله(ع) و اهل بیت(ع) در شهرهای مذهبی عراق نصیب شما عزیزان شده و چه توفیقی بالاتر از این خواهد بود؟

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بر شناخت نعمت خدمتگزاری به زائران بعنوان پیش نیاز شکرگزاری این نعمت تأکید کرد و افزود: در دیدار اخیری که با آیات عظام در قم داشتم یکی از مراجع عظام تقلید با بیان این حدیث قدسی که می فرماید : هر کس امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند همانند کسی که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد، گفت:  ایشان در این دیدار فرمودند با همه توفیقاتی که در حج و زیارت نصیب شما می شود، خدمت به زائران اباعبدالله(ع) توفیق دیگری است.

مهندس اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود سال 95 را سال بالندگی خدمت به زائران عتبات عالیات دانست و اعلام کرد: ما برای رسیدم به این هدف باید همه همت خود را به کار بگیریم و باید قدرشناس ارزش های ناب معنوی و فرهنگی که بواسطه وجود مضجع شریف اهل بیت(ع) د ر کشور عراق است، باشیم و در راستای حفظ این ارزشها و فراهم آوردن بستری برای بهره مندی بیشتر زائران از گنجینه معنوی تلاش کنیم.

رئیس سازمان حج در جلسه با مسئولان شرکت شمسا با بیان این مطلب که سالانه بیش از دو میلیون زائر عراقی به ایران سفر می کنند، بر لزوم برنامه ریزی برای پذیرایی بهتر از آنان با توجه به ظرفیت های موجود در شمسا و خانواده حج و زیارت تأکید کرد.

مهندس اوحدی در خاتمه سخنان خود در خصوص حج تمتع امسال به کارشکنی های عربستان در فراهم آوردن تمهیدات لازم برای پذیرش حجاج ایرانی اشاره کرد.

در ادامه این مراسم حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج، با اشاره به سیاست های کلی این سازمان در خصوص سفرهای عتبات با رویکرد ارتقای کیفی خدمات گفت: از نیمه مرداد ماه سال گذشته ارتقای خدمات را بصورت جدی دنبال می کنیم و در این طرح بر افزایش سطح خدمات شمسا و بکارگیری ظرفیت های موجود در شمسا تأکید شده است.

وی در خصوص طرح نوین عتبات بیان کرد: در این طرح که در 8 گام تدوین شده، بگونه ای برنامه ریزی شده تا تعداد زائران اعزامی به عتبات افزایش در عین حال با توجه بیشتر به نیازهای جامعه سطح رضایتمندی زائران را افزایش دهیم.

معاون سازمان حج و زیارت در این جلسه با بیان اینکه در سال 95 برنامه ریزی برای اعزام حداقل یک میلیون نفر انجام گرفته است، بر توسعه خدمات شمسا و افزایش اطلاع رسانی خدمات تأکید کرد.

این مقام مسئول در سازمان حج ، بازنگری در ساختار شمسا در ستادهای عملیاتی و شرکت های مرکزی بر اساس نیازهای موجود را مورد تأکید قرار داد.

مهندس ناصر خدرنژاد مدیر عامل شرکت شمسا نیز در ادامه این برنامه از همکاری و مساعدت سازمان حج و زیارت با شمسا به عنوان بازوی اجرایی در حوزه سفرهای عتبات تقدیر کرد.