• امروز جمعه 31 فروردين 1403
  •  
     

    شرکت شمسا

    مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت...
    ادامه...

     
     
     
     

     


     
     
    اخبار اخبار عراق سالانه یک ونیم میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام می شود
     
     
     
     

    سالانه یک ونیم میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام می شود

    نامه الکترونیک چاپ

    جلسه مشترک اعضای بعثه مقام معظم رهبری ، هیئت فرهنگی -اقتصادی استانداری قم ومسولان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.
    در این نشست نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به موقعیت استراتژیک این کشور در دوره گذشته و حال حاضر بر لزوم پیوند قوی بین دو ملت و دو دولت ایران و عراق تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف باید روابط دو کشور در همه زمینه ها  گسترش یابد.
    حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به حضور هیئت فرهنگی -اقتصادی استان قم گفت: حضور این هیئت می تواند نتایج موثری را در آینده نزدیک برای طرفین داشته باشد.
    وی همچنین به دیدار اخیر خود با اقای ضرغامی رییس رسانه ملی اشاره کرد و گفت : در این جلسه توافق شده که سازمان صدا و سیما  توجه بیشتری به موضوع عتبات عالیات کند وبر همین اساس در روزهای اخیر نمایندگیهای صدا وسیما در نجف و کربلا فعالیت خود را اغاز کردند.
    نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق  همچنین تصریح کرد:هر ساله حدود 700 تا 800 هزار عراقی به ایران سفر می کنند و از ایران نیز یک ونیم میلیون نفر در قالب  سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف می شوند،  که این رقم  سفر ,یک فرصت استثنائی است که باید ازآن به نحو مطلوب استفاده شود.
    در  ادامه این استاندار قم نیز با اشاره به ضروری بودن گسترش و تعمیق روابط ایران و عراق  گفت: بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و سایر دست اندر کاران می توانند نقش بزرگی در تعمیق روابط دو ملت و دودولت داشته باشند.
    حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با بیان لزوم آموزش مدیران، مداحان و روحانیان کاروانها و ارتقاء سطح دانش و آگاهی های آنها افزود: در قم ظرفیتهای زیادی برای کمک به امور فرهنگی وجود دارد که میتوان هماهنگیهای لازم در این زمینه را انجام داد
    وی در ادامه به موضوع  تفاهم در باره خواهر خواندگی کربلا و قم با مسولان استان کربلا اشاره کردوخواستار ساماندهی سفرزائران عراقی به ایران شد.

    یکشنبه 91/3/21

    ساعت : 17:30

    This content has been locked. You can no longer post any comment.