شركت شمسا

   
نشانی: تهران، ميدان توحيد، خيابان نصرت غربي، جنب كوچه بهمن، پلاك 48
کدپستی: 1457865753
شهر: تهران
استان: تهران
کشور: ايران
تلفن: 61300000
نمابر: 66904026
وبگاه:  http://www.shamsa.ir

مشكلات ناشی از ناامنی و نبود اماكن اقامتی و حمل‌ونقل، تغذیه‌ نامناسب و قیمت‌های كنترل‌نشده، سازمان حج و زیارت را بر آن داشت تا با به‌كارگیری تمام دفاتر و شركت‌هایی كه در امور زیارتی، حج، عمره، سوریه و عراق فعال بوده و هستند، در قالب مكانیزم مناسبی این وضعیت را سامان دهی کنند. بنابراین در تمام استان‌ها، شركت مركزی دفاتر خدمات زیارتی(‌شمسا) توسط افرادی كه مشمول بند «پ» (زیارتی) از سازمان حج و زیارت بودند، در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.
این شرکت که به صورت اقماری و غیر دولتی اداره می شود شامل۳۱ شركت مركزی استانی است و ۱۴۵۰ دفتر و شركت زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سراسر كشور، زیرمجموعه‌ آن هستند. از مجموع دفاتر خدمات زیارتی در سراسر كشور، شركت مركزی كارگزاران زیارتی(شمسا) در تهران تشكیل شد تا تحت نظارت، حمایت و هدایت سازمان حج و زیارت و به‌عنوان بخش خصوصی فراگیر در كشور برای زایران ایرانی در عراق با هدف تأمین مسكن، تغذیه و حمل‌ونقل در این كشور بتواند قرارداد ببندد.
اكنون شمسا با هفت شركت عراقی قرارداد بسته است كه این شركت‌ها انجام امور مربوط به حمل‌ونقل، تغذیه و اسکان زایران را با هماهنگی وزارت سیاحه، هتل‌داران و دیگر شركت‌های سیاحتی عراق به‌عهده دارند. با توجه به وضعیت حاكم بر عراق، حضور اشغال‌گران و نبود امنیت كامل، شمسا با شركت‌های امنیتی كه مورد تأیید دولت عراق هستند، برای تأمین و پوشش امنیتی زایران ایرانی در این سفر نیز قرارداد جداگانه‌ای بسته است، به‌طوری که این نیروها از لحظه‌ی ورود زایران به خاک عراق تا برگشت به ایران، آن‌ها را تحت پوشش امنیتی قرار می‌دهند.
شرکت شمسا علاوه بر اعزام زایران به عراق، سفرهای زیارتی سوریه را نیز تا حد محدودی پوشش می دهد.
شمسا در حقیقت، وظایف اجرایی اعزام زایران به عراق و سوریه را بر عهده دارد، اما هم‌چنان نظارت بر اعزام زایران به عراق با سازمان حج و زیارت است.

نمایش نقشه
مجموعه تصاویر
ارسال نامه

reload.gif

اطلاعات بيشتر